08 d’agost 2008

El Pont de Cabrianes

Va costar molt convèncer a la Diputació de Barcelona que calia arreglar la carretera d'Artés al Pont de Cabrianes doncs, en aquella època, era la via de comunicació més utilitzada per anar d'Artés a Manresa i es trobava en pèsimes condicions. Finalment, el mes d'abril del 1992, la renovada via va ser inaugurada pel Sr. Antoni Royes, aleshores president de la Diputació. El tram arreglat havia quedat francament bé i la millora va ser molt agraïda per tothom. En el mateix acte d'inauguració es va demanar a les autoritats provincials que convindria culminar el projecte amb l'eixamplament del pont ja que resultava del tot insuficient degut a la seva estretor. Tot i constatar que era una petició raonable es va dir que caldria reformular-la més endavant ja que la inversió que s'acabava de fer a Artés era quantiosa i s'havien d'atendre altres necessitats.

Una de les altres opcions que en el seu moment també es van valorar va ser la connexió de les carreteres BV-4512 i N-141, però tal com s'observa en el mapa de sota la solució és encara més costosa (gairebé 1 km de nova construcció) i suposa la pèrdua de l'enllaç directe amb la BV-4511. Pertant, l'única opció viable és l'ampliació del pont.

Ja han passat més de setze anys i el pont segueix com estava. Ara, se'ns diu, que podem passar per l'Eix però aquest tram de carretera encara és força transitat i el pont es converteix en un coll d'ampolla perillós i molest. Penso que els responsables municipals d'Artés haurien de tornar a insistir sobre aquesta vella petició per tal d'aconseguir que, d'una vegada, s'eliminés el deplorable estat d'un pont indigne del segle XXI.